Rabu, 4 November 2015

Gulai kari udang Babas

Kebetulan anak perempuan ada keruman hari ini  , jadi akak masak istimewa sikit la. Gulai kari udang. Nak hiburkan hatinya. Semalam beliau kerja malam dan hari ini rehat. Sesiapa yang ada anak yang kerja doktor dalam pangkat HO dia orang pasti tahu apa yang  cuba akak buat ini. Sebagai seorang ibu,kebahagian anak lebih dari segalanya untuknya.

Biasa aje kan masak udang buat apa pun sedap. Tapi hari ini cik abang yang terover makan, sampai bertambah nasi.  Terlangar pantang  .  Dia sendiri yang tergelak. Tak apalah bang, sekali sekala..
Tapi bukan sekali sekala malah dah berkali kali langar pantang... dia sendiri yang cakap dia sendiri dia sendiri ketawa..itu lah perangai istemewa suami kesayangan akak.
Akak temankan gulai kari udang ini dengan pasangan bahagianya peria goreng (tak pernah tinggal, ) ikan goreng ikan rebus, sayur goreng campur untuk anak dara akak, ikan pekasam sarawak, sambal cili tanpa belacan..hihihi

Gulai kari udang ini resepinya akak ikut apa yang tertulis di belakang palstik rempahnya, cuma akak tak letak tomato dan di ganti dengan bendir. Jadi tak payahlah akak tulis kat sini, kalau sesiapa nak buat ikut aja resepi kat situ.
.





Silakan....alhamdulillah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan